Viviane Moura Rocha Ferreira

Viviane Moura Rocha Ferreira

Viviane Moura Rocha Ferreira earned a bachelor’s degree in Economics from the University of São Paulo, Brazil (2001). She received her Master’s and PhD´s degree in Business from the Getulio Vargas Foundation. Viviane worked for 13 years at the corporate market (ABN Amro Bank, Allianz Insurance Company and Great Place to Work Consulting). Now, is a Professor of Marketing at Getulio Vargas Foundation and teaches for undergraduates and graduates’ students.

Her research is focus on marketing in planning, retail and metrics. In his latest research, he studied Retail Food Promotion.

 

Articles: 

FERREIRA, V. M. R.; PARENTE, J.; PONCHIO, M.; ZAMBALDI, F. Building Loyalty in E-commerce: does consumer income matter. International Journal of Business and Systems Research (print), v. 14, p. 74-94, 2020.

FERREIRA, V. M. R.; Comper, V. S.; FERREIRA, C. R. P. Energia em Dobro: os desafios de uma startup no varejo brasileiro. GVcasos - Revista Brasileira de Casos de Ensino em Administração, v. 10, p. 1, 2020.

ASSIS, EVANGE ELIAS; FERREIRA, VIVIANE MOURA ROCHA; ANDRADE, FERNANDA OLIVEIRA. Blogs como Ferramentas de Marketing e sua Influência na Decisão de Compra de Produtos de Moda e Beleza. REMARK. Revista Brasileira de Marketing, v. 19, p. 586-593, 2020.

ROCHA, V. M.; PONCHIO, M.; FRANCISCO, E. R. Lealdade do Consumidor e Programas de Fidelidade: uma análise topográfica do campo de conhecimento à luz da bibliometria, da estatística espacial e das redes sociais. Revista de Ciências da Administração (CAD/UFSC), v. 17, p. 9-20, 2015.

 

Book: 

PARENTE, J.; MIOTTO, A. P. S. C.; BRANDAO, M. M.; MANZANO, D.; FERREIRA, V. M. R.; VAROTTO, L. F. Varejo em Polos de Rua - Largo da Batata: Uma Análise da Intervenção Pública. 1. ed. São Paulo: Almedina, 2020. v. 1. 316p.

 

Ensino

Nosso website coleta informações do seu dispositivo e da sua navegação e utiliza tecnologias como cookies para armazená-las e permitir funcionalidades como: melhorar o funcionamento técnico das páginas, mensurar a audiência do website e oferecer produtos e serviços relevantes por meio de anúncios personalizados. Para mais informações, acesse o nosso Aviso de Cookies e o nosso Aviso de Privacidade.