Francisco Ilson Saraiva Junior

Francisco Ilson Saraiva Junior

Graduated, Master's, and Ph.D. holder in Business Administration from the Getulio Vargas Foundation, professor at FGV_EAESP since 2006, and coordinator of courses in Artificial Intelligence applied to Marketing in the Marketing area. Research interests include Artificial Intelligence, Branding, and Social Media.
Engaged in consultancy projects across Latin America for companies such as Nestlé, Ibmec, Set Investimentos, C&A, Faculdade São Leopoldo Mandic, Prevent Senior, and OR Realizações Imobiliárias.
As an executive, spearheaded the establishment of the FGV EAESP brand community, the alumni network, leveraging this experience to assist in planning other Alumni programs.
In his most recent executive role in 2023, served as Director of Marketing and Sales at the Mandic Group.

 

Articles: 

SARAIVA JUNIOR, Francisco Ilson. #OrgulhoDeSerGV. GV Executivo, v. 13, p. 54-59, 2014.

SARAIVA JUNIOR, Francisco Ilson. Um por Todos e Todos por Um. GV Executivo, v. 11, p. 44-48, 2012.

 

Book chapter: 

SARAIVA JUNIOR, Francisco Ilson. Segmentação de Mercados. In: Marcos Cobra. (Org.). Marketing do Entretenimento. São Paulo: SENAC, 2008, v., p.-.

 

Ensino

Nosso website coleta informações do seu dispositivo e da sua navegação e utiliza tecnologias como cookies para armazená-las e permitir funcionalidades como: melhorar o funcionamento técnico das páginas, mensurar a audiência do website e oferecer produtos e serviços relevantes por meio de anúncios personalizados. Para mais informações, acesse o nosso Aviso de Cookies e o nosso Aviso de Privacidade.