Caio Luiz Cibella de Carvalho
Doctor from the School of Communications and Arts, University of São Paulo (2009). Graduated in Law from the University of São Paulo (1976). He is an extra-career professor at the Getulio Vargas Foundation - SP. General Director of ENTER-Entertainment Experience, an event company of the Bandeirantes de Comunicação Group. He has an extensive experience in the area of Administration and Management and Institutional Relations, working mainly on the following themes: creative economies, mega events, national and international tourism, entertainment business, marketing and representation of destinations.
Article:
CARVALHO, Caio Luiz de. Desafios para Consolidar um Destino Turístico: estudo preliminar do caso cidade de São Paulo. Turismo em Análise, São Paulo, v. 17, n.esp, p. 24-35, 2006.
Books:
Giosa, Livio ; CARVALHO, Caio Luiz de. As Grande Sacadas de Marketing. 1. ed. São Paulo: SENAC, 2009. v. 1. 154p .
CARVALHO, Caio Luiz de; CASTELLANO, Elisabete Gabriela ; FIGUEIREDO, Rodolfo Antônio. (ECO) Turismo e Educação Ambiental: Diálogo e Prática Interdisciplinar. 1a. ed. São Carlos: RIMA, 2007. v. 1. 322p.
CARVALHO, Caio Luiz de; BARBOSA, Luiz Gustavo Medeiros. Discussões e Propostas para o Turismo no Brasil. 1. ed. São Paulo: SENAC, 2006. v. 1. 283p .
CARVALHO, Caio Luiz de; BRITO, Gilvan. Novos Caminhos para o Turismo. 1. ed. , 1994. v. 1.
Book chapters:
CARVALHO, Caio Luiz de. Crescimento e Grandes Eventos Esportivos:desafios e oportunidade para a IES. In: Fábio Garcia dos Reis. (Org.). Formação e Embregabilidade. 1aed.São Paulo: Editora de Cultura, 2010, v. 1, p. 9-117.
Lage, Beatriz ; CARVALHO, Caio Luiz de. Mensagem Especial. In: Beatriz Lage. (Org.). Turismo, Hotelaria & Lazer. São Paulo: Núcleo de Turismo da USP, 2006, v. 4, p. 12-15.