Inês Pereira
Graduated in Public Administration (1985), Master (1991) and Doctor (1998) of Business Administration from FGV - EAESP. Professor at the Marketing Department of FGV - EAESP since 1995. Head of Marketing Department (2012-16). Responsible for Coordinating executive education courses at FGV-EAESP since 1999. Her research interests are related to Consumer Behavior from the perspective of Transformative Consumer Research.
Articles:
SHINODA, LUCIANA MESSIAS; VELUDO-DE-OLIVEIRA, TÂNIA; PEREIRA, INÊS. Beyond Gender Stereotypes: the missing women in print advertising. International Journal of Advertising, v. 40, p. 629-656, 2021.
ALMEIDA, C. P. ; BOTELHO, D. ; PEREIRA, Inês . A Field Study on the Relationship Between Perceived Store Crowding and Consumer Response. International Journal of Business Marketing, v. 4, p. 36-45, 2019.
PEREIRA, Inês. Analysis of the Promotion of Cigarettes at the Point of Sale and its Attractivenss to Children. International Journal of Consumer Studies (Print), v. maio/2014, p. 297-306, 2014.
PEREIRA, Inês. Marcas em Cena. Rae Executivo, v. 3, p. 29-29, 2004.
PEREIRA, Inês. Marcas de Supermercado. RAE. Revista de Administração de Empresas, São Paulo, v. 41, n.1, p. 16-27, 2001.
Book:
PEREIRA, Inês. Casos do Marketing Best. 1. ed. Rio de Janeiro: Editora Fundação Getúlio Vargas, 2002. 133p .
Book chapter:
PEREIRA, Inês. Vicunha: um caso de produção responsável na indústria do jeanswear. In: Celso A Matos; Katia Bonfanti. (Org.) Consumo e Produção Responsável: pesquisas & práticas. 1ed. Porto Alegre: RJR, 2022, v., p. 95-113
PEREIRA, Inês. Marcas de Supermercado. In: Juracy Gomes Parente; Thomaz Wood Jr.; Victoria Jones. (Org.). Gestão Empresarial - Estratégias de Marketing. 1ed.São Paulo: Editora Atlas S/A, 2003, v. , p. 281-281.
PEREIRA, Inês. Ética y Profesionales de Marketing: Algunas Reflexiones. In: ALENE. (Org.). La Ética en la Gestión Pública y Privada: Fortalezas y Debilidades. Buenos Aires: Temas Grupo Editorial, 2002, v. , p. -.
Research synthesis:
Research report: